matematykaszkolna.pl
rozwiąż nierówność patrycja: x2 + 12x > − 24
7 paź 18:25
krystek: x2+12x+24>0 liczysz Δ x1 i x2 jeżeli istnieja i szkicujesz wykres .Z wykresu odczytujesz wartości dodatnie.
7 paź 18:27
Godzio: x2 + 12x + 36 > 12 (x + 6)2 > 12 x + 6 > 23 lub x + 6 < − 23 x > 23 − 6 lub x < − 23 − 6 x ∊ (−, −23 − 6) U (23 − 6,)
7 paź 18:28
patrycja: krystek : obliczyłam Δ i wyszło mi 48. Jak mam z tego wyciągnąc pierwiastek ? Wiem, że z niektórych nie idzie. ale jak mam teraz obliczyć x1 i x2
7 paź 18:31
krystek: Godzio przeciętny uczeń liczy tradycyjnie!
7 paź 18:45
Godzio: Sory poniosło mnie emotka
7 paź 18:45
krystek: Δ=48=16*3=43 I teraz x1 i x2
7 paź 18:47
krystek: Δ=48=16*3=43 I teraz x1 i x2
7 paź 18:47
patrycja: krystek dziekuje. a tutaj : a) x(x+19) ≥ 3(18+5x) b) 2x (x−10) ≤ 3(18+5x) kompletnie zielony jestem w tym....
7 paź 19:04
krystek: Coś internet mi nie działa. Wymnażasz i wszystko przenosisz na lewą stronę itak samo jak poprzednie. Licz pomogę.
7 paź 19:13
patrycja: a) x2 +19x −54 − 15x = x2 + 4x − 54 ≥ 0 Δ = 42 − 4 * 1 * ( − 54) = 16 + 216 = 236 √236 = ? b) 2x2 − 20x ≤ 4x − 32 2x − 20 x − 4 x +32 ≤ 0 2x2 − 24x +32 ≤ 0 Δ = 242 − 4 * 2 * 32 = 576 − 256 = 20 pierwiastek z 20
7 paź 19:24
Grześ: 16+216=... ? b) zobacz jak przykład przepisałaś... emotka
7 paź 19:27
patrycja: sorki 16 + 216 = 232 sorki pomyliłam sie i źle przepisałam w B ma byc przykład 2x ( x −10) ≥ 4 ( x −8 )
7 paź 19:39
krystek: a)Δ= 232 i rozpisujesz 4*58=258 b)aby mieć mniejsze wspólczynniki podzielić mogłaś obustronnie przez 2 20=4*5=...
7 paź 19:43
patrycja: krystek dzieki
7 paź 19:55
krystek: emotka na zachęte do dalszej pracy samodzielnej.
7 paź 19:58
Gustlik: Drogi Krystku, zwracasz uwagę Godziowi, że przeciętny uczeń liczy tradycyjnie − i masz rację, ja też to potwierdzam, bo nie każdy zauważy, że można tak zakombinować wzorem skróconego mnożenia. Godzio zrobił nietypowo − metodą Vax−a i chwała mo za to. Ale jak ja tak samo zwróciłem uwagę Vaxowi, że też w "nietypowy" i nietradycyjny sposób rozłożył wielomian przez grupowanie, na co mało kto wpadnie, to była afera. A ja powiem więc tak: przeciętny uczeń liczy wielomiany o trudnych do pogrupowania współczynnikach tradycyjnie, czyli twierdzeniem Bezout, dzieleniem lub schematem Hornera. Pozdrawiam emotka
7 paź 23:19
Trivial: Spokojnie Gustlik. emotka Nie każdą wypowiedź musisz przyjmować jako atak osobisty. emotka
7 paź 23:21
Gustlik: Trivial, ja nie przyjmuje tego jako atak osobisty, ale wtedy po prostu chciałem zwrócić uwagę Vaxowi, że stosuje trudne i nie dla każdego zauważalne sposoby grupowania wielomianów. Chwała Vaxowi za spostrzegawczość, niemniej takich jak Vax jest niewielu. Większość uczniów widząc wielomian o trudnych do pogrupowania współczynnikach nie szuka zależności między współczynnikami tylko sięga po twierdzenie Bezouta i dzielenie wielomianów, a część − po schemat Hornera, jeżeli go zna. Ja ten schemat oraz dzielenie wielomianów pokazuję każdemu uczniowi, który do mnie przyjdzie, nawet jeżeli przerabia matematykę na poziomie podstawowym. Taka jest prawda, metody kombinowania na liczbach typu "dodaj − odejmij" to dla wielu osób kosmos, nawet część uczniów zdających maturę rozszerzoną ma z tym problemy. Dlatego ja pokazuję metody, może bardziej schematyczne, ale skuteczne i szybkie, a przede wszystkim mniej czasochłonne, najczęściej w zapisie są one też najkrótsze, choć nie zawsze. Ale czasem warto dołożyć kilka linijek, a za to zaoszczędzić czas, który stracilibyśmy licząc metodą kombinacyjną, co na maturze ma kolosalne znaczenie, bo lepiej rozwiązać zadanie w 10 linijkach ale w 5 minut niż w 2 linijkach, a stracić na nie pół godziny, zanim sie wpadnie na pomysł. Takim przykładem może być rozkładanie wielomianów schematem Hornera − grupowaniem na pewno jest mniej pisania, ale dopasowanie współczynników zajęłoby wielu osobom więcej czasu niż liczenie schematem Hornera w tabelce.
7 paź 23:57
Trivial: Gustlik, naprawdę... Ludzie czytają Twoje posty. Nie trzeba wszystkiego powtarzać 20 razy. 'Chwała Vaxowi za spostrzegawczość' czytałem już co najmniej 7 razy. Po tych słowach widzę w środku Twojego posta: 'Hornera' i 'dodaj − odejmij' − czyli już wiem, że nie mam czego czytać dalej, bo ten post to prawdopodobnie kalka tych wcześniejszych.
8 paź 00:02
Gustlik: Dobra, Trivial, spoko emotka Ważne, żeby innym pomóc, a najlepiej jak najkrótszą metodą. Pozdrawiam emotka
8 paź 00:15
krystek: Gustlik czy masz kopleksy? Czy trudno tobie opanować emocje? Myślałam ,że po ostatniej dyskusji opanujesz się. Godzio nie poczuł się dotknięty,moim celem było nie zniechęcanie patrycji do dalszego liczenia . Człowieku opanuj się ! A może masz kompleks Vaxa?
8 paź 08:50
Gustlik: Krystku, nie mam żadnego kompleksu, nad emocjami też panuję, tak wiec spokojnie. Moim celem też jie jest zniechęcanie kogokolwiek do liczenia, a jedynie wskazanie prostszych metod. Pozdrawiam emotka
8 paź 23:02
gosia : Prosze o pomoc emotka zamien 32%= ? o,647=?
18 paź 15:40