matematykaszkolna.pl
2 zadania z matematyki dyskretnej kamilo: Witam, bardzo proszę o pomoc przy tych dwóch zadaniach, o jakies wskazówki jak to poprawnie rozwiązać. Zad.1. Znajdź wszystkie liczby naturalne z przedziału [1;400] które są podzielne dokładnie przez jedną z liczb: 3, 5, 11. Zad.2. Ile można utworzyć haseł komuterowych składających się z 6 lub 7 znaków zawierających jedną cyfrę, a reszta to litery.
27 wrz 09:55
think: zad1. czyli chodzi o wypisanie wszystkich elementów zbiorów: A = {k: 1 ≤ 3k ≤ 400} B = {n: 1 ≤ 5n ≤ 400} C = {l: 1 ≤ 11l ≤ 400} Następnie zapisanie (A\B) U (A\C) U (B\C) U (B\A) U (C\A) U (C\B) zad2. Reguła mnożenia musisz zadać sobie pytanie ile masz cyfr do dyspozycji i ile liter.
27 wrz 10:21
kamilo: Zad2, Czyli przy założeniu, że mam 10 cyfr i 24 liter, rozwiązaniem będzie 10*24*24*24*24*24=10*245 haseł 6−cyfrowych, tak ?
27 wrz 11:47
think: tak, a w kazdym razie tak mi się wydaje. Niestety prawdopodobieństwo to dział który u mnie kuleje, więc lepiej aby kto inny Ci to potwierdził.
27 wrz 11:50
Vizer: Dobrze jestemotka Oczywiście zakładając, że mamy do dyspozycji 24 litery.
27 wrz 11:57
kamilo: Czyli rozwiązanie zadania 2 będzie miało postać: 10*245+10*246 ? No i jak się zabrać za to 1 ?
27 wrz 12:14
think: wielokrotności trójki: 3, 6, 9, 12, 15, 18, 21, 24, 27, 30, 33, 36, 39, 42, 45, 48, 51, 54, 57, 60, 63, 66, 69, 72, 75, 78, 81, 84, 87, 90, 93, 96, 99, 102, 105, 108, 111, 114, 117, 120, 123, 126, 129, 132, 135, 138, 141, 144, 147, 150, 153, 156, 159, 162, 165, 168, 171, 174, 177, 180, 183, 186, 189, 192, 195, 198, 201, 204, 207, 210, 213, 216, 219, 222, 225, 228, 231, 234, 237, 240, 243, 246, 249, 252, 255, 258, 261, 264, 267, 270, 273, 276, 279, 282, 285, 288, 291, 294, 297, 300, 303, 306, 309, 312, 315, 318, 321, 324, 327, 330, 333, 336, 339, 342, 345, 348, 351, 354, 357, 360, 363, 366, 369, 372, 375, 378, 381, 384, 387, 390, 393, 396, 399 korzystając z reguły podzielności wyrzucam spośród wielokrotności 3 elementy które są wielokrotnościami 5, czyli mają na końcu 5 lub 0. podobnie z regułą podzielności przez 11 Albo inaczej wykreślam co piąty i co 11 element z tablicy... Tak samo robisz da 5 i 11 liczby niekolorowe wypisujesz w porządku rosnącym.
27 wrz 13:16
sushi_ gg6397228: ale sie naprodukowalas tego; tak samo bedzie z ....
27 wrz 13:25
think: sushi jeśli nie masz nic konstruktywnego do dodania, albo jakiegoś lepszego sposobu rozwiązania tego zadania, to daruj sobie te uszczypliwości.
27 wrz 16:06
kamilo: Dziękuję koledzy, to zad1 zrobiłem. Proszę jeszcze o ptwierdzenie czy wynik drugiego jest prawidłowy.
29 wrz 09:08