matematykaszkolna.pl
wielomiany xxx: Pierwiastkami wielomianu W(x)=x2+bx+c są liczby −6 i 3. Parametry b i c wielomianu sa równe ?
23 wrz 00:17
Jack: wykorzystaj postać iloczynową funkcji.
23 wrz 00:18
sushi_ gg6397228: wykorzystaj wzory Viete'a
23 wrz 00:18
Maciek : to znaczy, że W(−6)=0 i W(3)=o
23 wrz 00:19
Maciek : W(−6)=36−6b+c=0 W(3)=9+3b+c=0
23 wrz 00:21
Maciek : rozwiąż układ równań
23 wrz 00:21
Maciek : b=3 c=−18 emotka
23 wrz 00:23
Eta: z Viete'a −6+3= −b => b= 3 −6*3= c => c= −18 emotka
23 wrz 00:25
Maciek : wydaje mi się, że to zadanie jest proste (z podstawy) i nie ma co truć wzorami V, których na podstawie nie ma − pozdrawiam
23 wrz 00:27
Gustlik: Maćku, po co układ? To najdłuższa metoda. Albo postać iloczynowa: W(x)=(x+6)(x−3), wymnozyć nawiasy, odczytać współczynniki i po sprawie, jak zaproponował Jack, albo wzory Viete'a, jak zaproponował sushi. To dwie najszybsze metody rozwiązania tego zadania. Wzory Viete'a:
 b 
x1+x2=−

 a 
 c 
x1x2=

 a 
 b 
−6+3=−

→ b=....
 1 
 c 
(−6)*3=

→ c=....
 1 
Dokończ.
23 wrz 00:28
sushi_ gg6397228: ale sa podane we tablicach maturalnych do podstawy i obliczenie zajmuje 30sekund
23 wrz 00:29
Eta: no to tak ( bez układu) f(x)= (x+6)(x−3)= x2+3x −18 b= 3, c= −18 emotka
23 wrz 00:30
Maciek : W sumie zgadzam się emotka chciałem wytłumaczyć
23 wrz 00:31
Eta: za dobre chęci emotka emotka
23 wrz 00:34
sushi_ gg6397228: jabłuszek sie na noc nie je, bo ciężko sie trawią
23 wrz 00:35
Eta: Na jakę noc? .......... dla mnie jest jeszcze "środek dnia"
23 wrz 00:37
Gustlik: Gorąco zachęcam do zapoznania się z "moim" programem nauczania (jest w każdym dziale), daje to niemal gwarancję zdania matury na każdym poziomie. Doświadczenie i praktyka pokazuje, że naprawdę lepiej wiedzieć wiecej, niż wymaga tego podstawa programowa, bo jest więcej metod do wyboru, zwłaszcza, że ten program to za przeproszeniem o kant tyłka rozbić, najgorszy program w całej historii polskiej oświaty. Dlatego nie bójcie się wzorów Viete'a, co w nich widzicie skomplikowanego? Naprawdę na podstawach pozostawiono wiele trudniejszych rzeczy, niż wzory Viete'a. Spotkałem się z zadaniem na arkuszu matury podstawowej, które bez uzycia wzorów Viete'a wymagało kombinowania, a ze wzorami Viete'a było do rozwiązania w kilka sekund, a na maturze każda sekunda jest cenniejsza niż główna wygrana w LOTTO. Naprawdę − nadmiar wiedzy jeszcze nikomu nie zaszkodził, wręcz przeciwnie.
23 wrz 00:38
Gustlik: sushi, a ja slyszałem, że jabłka są dobre na żołądek. Pozdrawiam emotka
23 wrz 00:39
Eta: Dla Gustlika emotka emotka emotka
23 wrz 00:40
sushi_ gg6397228: dlatego teraz kombinuja, aby uczniowie w LO sami wybierali jakie chca miec przedmioty do nauki w trakcie 3letniego LO, wiec obecna podstawa programowa jest lepsza od tej co sie szykuje
23 wrz 00:40
sushi_ gg6397228: ciężkostrawność nie zaprzecza pożyteczności
23 wrz 00:41
Gustlik: sushi, a co sie szykuje, wiesz cos wiecej?
23 wrz 00:54
Gustlik: Eta emotka
23 wrz 00:55
Gustlik: Czyli co, to znaczy, ze jeden nie bedzie sie musiał uczyć matematyki, a inny oleje np. j. polski?
23 wrz 00:57
Eta: To ICSP by się cieszył z tego faktu .... ( za wcześnie się urodził
23 wrz 01:14
Eta: ok emotka
23 wrz 01:46
Godzio: emotka
23 wrz 01:46
sushi_ gg6397228: słyszałem tylko mały fragment w tv −−> wywiad z uczniem, ze by nie chcial uczyc sie fizyki i cos tam jeszcze mowil
23 wrz 09:12
krystek: Tak potwierdzam −zmiany "rewolucyjne "będa wybierać przedmioty .matematyka znów w odstawkę −jak było kiedyś uczeń −technikum mechanicznego wybierał na maturze historię. Życzę miłego dnia!
23 wrz 09:48