pierwiastki
Monika: Bardzo proszę o pomoc w zadaniu
Porównaj liczby:
3√3 i √2
23√3 i 3√2
i czy ten przykład jest dobrze rozwiązany?
4√9 i √3
4√32 i √3
√3 = √3
17 wrz 18:06
sushi_ gg6397228:
zamien wszedzie na pierwiastek 6 stopnia i potem wciagnij liczbe pod pieriwastek
przyklad dobrze zrobiony
17 wrz 18:08
Monika: 1. 6√9 > 6√8
2. 6√576 < 6√5832
Czy o to chodziło?
17 wrz 19:17
sushi_ gg6397228:
cala godzine nad tym myslalas
17 wrz 19:20
sushi_ gg6397228:
wynik poprawny
17 wrz 19:21
Monika: nieee
wpisałam zadanie i wyłączyłam komputer
mogę zadać jeszcze pytanie odnośnie innych przykładów?
17 wrz 19:25
sushi_ gg6397228:
tak
17 wrz 19:26
Monika: jeżeli mam takie zadanie: wykaż, ze liczba 5100+599−598 dzieli się przez 29 to od
czego mam zacząć? wyłączyć 598 przed nawias? i nie wiem jak zapisać no i udowodnić, to, że
się dzieli
17 wrz 19:28
sushi_ gg6397228:
tak 598 przed nawias
17 wrz 19:29
sushi_ gg6397228:
i zapisac co potem zostanie, po wyciagnieciu
17 wrz 19:29
Monika: natomiast w tym przykładzie mam zapisać jako potęgę liczby 5
599+599+599+599+599 wyłączyłam tutaj 599 przed nawias wyszło mi że jest to
5100, czy ten wynik jest poprawny?
17 wrz 19:30
sushi_ gg6397228: tak
17 wrz 19:31
Monika: ok, ajak już to zapisze to jak mam udowodnić, że to się dzieli przez 29?
17 wrz 19:31
sushi_ gg6397228:
jak zapiszesz to bedzie to widac; zrob to i sie zastanow
17 wrz 19:33
Monika: ok, spróbuję
dzięki
17 wrz 19:33
Monika: 3*2
200−5*2
199+4
99 wykaż że jest podzielne przez 3.
Nie mam tu pomysłu, co zrobić z 3 i 5
17 wrz 19:36
sushi_ gg6397228:
zamien 4 na podstawe 2, potem wyciagnij odpowiednia liczbe przed nawias
17 wrz 19:38
Monika: o rany, teraz jak mi podpowiedziałeś/aś to te zadania wydają się takie proste
17 wrz 19:44
sushi_ gg6397228:
trzeba chwile tylko pomyśleć i potem szybciutko sie to rozwiązuje
17 wrz 19:45
Monika: mam jeszcze do rozwiązania nierówności, ale z tym chyba już tak łatwo nie będzie
dasz mi tez
jakieś wskazówki?
17 wrz 19:46
sushi_ gg6397228:
jasne
17 wrz 19:47
Monika: a) 210−211 * x=26(24 * x+25)
b) 320(34−27x)≤322 * x + 323
c) 440 * x − 827 > 279 * x − 1620
17 wrz 19:52
Monika: z przykładem c, jak poprzerzucam wiadome i niewiadome, to chyba sobie poradze, ale nie wiem jak
z nawiasów wyjść
17 wrz 19:52
sushi_ gg6397228:
a) wyciagnac jeszcze cos z nawiasu
b) wyciagnac jeszcze cos z nawiasu
c) zamienic na podstawe 2 wszedzie
potem zauwazyc przez ile mozna podzielic obustronnie nierownosci
17 wrz 19:54
Monika: w przykładzie b wyciągnę 3, ale w "a" ten pojedynczy x trochę mi blokuje rozwiązanie. Moge
wyciągnąć 24 i później w nawiasie zapisać x/24?
17 wrz 19:57
sushi_ gg6397228:
a) jak wyciagniesz 24 to zostanie goły "x'
b) 27=3 do potegi... i wyciagamy ....
17 wrz 20:00
Monika: wyszły mi takie wyniki:
a) x=−
13 (nie wiem czy czegoś tu nie sknociłam
)
b) x≥3
c) x>2
jak będziesz mieć chwilkę sprawdzisz, czy tak powinno być?
17 wrz 20:37
sushi_ gg6397228:
zapisz swoje obliczenia, bo ogladam mecz Barca− Ossasuna 3:0
17 wrz 20:41
Jack:
podaj link
17 wrz 20:46
Jack:
uu bramka za bramką...
17 wrz 20:50
sushi_ gg6397228:
5:0 leci na C+
17 wrz 20:50
Monika: a)
210−211*x=26(24*x+25)
210−211x=210x+211 | :210
1−2x=x+2
1−2=x+2x
−1=3x
x=−13
b)
320(34−27x)≤322 * x + 323
320(34−33x)≤322*x+323
324−323x≤322x+323 | :322
32−3x≤x+3
9+3≤4x
12≤4x
3≤x
x≥3
c)
440x−827>279−1620
280X−281>279X−280 | :279
2X−22>X−2
2X−X>4−2
X>2
17 wrz 20:53
17 wrz 20:53
sushi_ gg6397228:
a) ok
b) ok
c) ok
tylko mialas wyciagnac przed nawias, a nie mnozyc
17 wrz 20:55
Monika: aha.. ale jak wychodzi na to samo, to już nie będę mieszać
Bardzo dziękuję za pomoc!
17 wrz 21:09
sushi_ gg6397228:
na zdrowie
17 wrz 21:09
17 wrz 21:32
sushi_ gg6397228:
juz 8:0
17 wrz 21:40
Monika: mecz ważna sprawa, ale może znajdziecie chwilkę,żeby mi powiedziec, czy 3√√5 to to samo, co
6√5 i 3√3√3 to to samo, co 9√3 ?
17 wrz 21:47
Jack:
tak, to to samo. Mecz się skończył − masz szczęście
17 wrz 21:52
simfpaxx: If you've ever struggled with a project, you'll be curious to find out which
https://ukbestessays.org/ukessays-com-review Numerous
websites claim to be the best option for students, and there are hundreds of services
available to assist with homework.
4 lis 20:41