matematykaszkolna.pl
Funkcja kwadratowa Marcin: x2 − 4x − 6 = 2x2 − 8x + 12 rozwiąż równanie.... prosze o pomoc
12 wrz 09:18
Marcin: bardzo prosze o pomoc
12 wrz 09:37
krystek: Czy po L str nie ma być +6?
12 wrz 09:43
Marcin: nie, właśnie też najpierw myślalem ze obydwa równania są podobne ale to jest niestety −6
12 wrz 09:45
Bogdan: Sprawdzamy, czy ∧x∊R 2x2 − 8x + 12 > 0 ?, stwierdzamy, że tak. x2 − 4x + 6 = t x2 − 4x − 6 = x2 − 4x + 6 − 12 = t − 12 t − 6 = 2t
12 wrz 10:01
Gustlik: x2 − 4x − 6 = 2x2 − 8x + 12 /()2 Dziedzina: 2x2−8x+12≥0 /:2 x2−4x+6≥0 Δ=−8 brak pierwiastków a>0 zatem cała parobola jest nad osią OX, czyli f(x) jest zawsze >0, zatem x€R. x4+16x2+36+2*x2(−4x)+2*x2*(−6)+2*(−4x)*(−6)=2x2−8x+12 x4+16x2+36−8x3−12x2+48x−2x2+8x−12=0 x4−8x3+2x2+56x+24=0 Schemat Hornera: "Kandydaci" to: +−1, +−2, +−3, +−4, +−6, +−8, +−12, +−24 1 −8 2 56 24 1 1 −7 −5 51 75 −1 1 −9 11 45 −21 2 1 −6 −10 36 96 −2 1 −10 22 12 0 x=−2 jest pierwiastkiem (x+2)(x3−10x2+22x+12)=0 Jeszcze raz schemat Hornera − rozkładam x3−10x2+22x+12: "Kandydaci" to: −2, +−3, +−4, +−6, +−12 (+−1 i 2 odpadają, bo nie są miejscami zerowymi − "nie pzreszły" w I etapie) 1 −10 22 12 −2 1 −12 46 −80 3 1 −7 1 15 −3 1 −13 61 −171 4 1 −6 −2 4 −4 1 −14 78 −300 6 1 −4 −2 0 x=6 jest pierwiastkiem (x+2)(x−6)(x2−4x−2)=0 Δ=16−4*1*(−2)=16+8=24 Δ=24=26 x1=U{4−26{2}=2−6 x2=2+6 Odp: x=−2 v x=6 v x=2−6 v x=2+6
12 wrz 10:09
grzes: X2−4x=t t−6=2*(t+6) /2 t2−12t+36=2t+12 t2−14t+24=0 Δ=100 Pier z Δ=10 t1= 2. t2=12 Podstawiam pod t ze wzoru x2−4x=t liczbe 2 oraz 12 x2−4x=2. V. X2−4x= 12 X2−4x−2=0. V. X2−4x−12=0 Dalej z obu liczę delty i potem x1 x2 x3 x4
29 wrz 21:26
daras: to post sprzed 3 lat emotka
30 wrz 09:52
admin: siema Marcin
30 wrz 10:36
ania: X3+x2−8x−8=0
2 kwi 19:54
Janek191: x2*( x + 1) − 8*( x + 1) = 0 itd.
2 kwi 20:05
kix: zabrakło mi w tych rozwiązaniach zastrzeżenia dotyczącego lewej strony, czyli: x2 − 4x − 6>0
2 kwi 20:31
5-latek: Rozwazujac to równanie metoda starożytnych nie trzeba robic zadnych zastrzezen Sprawdzamy na końcu rozwiązania Literatura : Biblioteczka matematyczna tom 5. Alina Musiatowicz "Metodyka rozwiazywania rownan z jedna niewiadoma w realizacji programu szkolnego" .
2 kwi 20:47
kix: Nawet rozwiązując metodą starożytnych Rzymian nie uchroni nas to przed wykonaniem założeń emotka
2 kwi 21:01
5-latek: Stosowanie metody rownan rownowaznych wymaga znajonosci teorii równana rownowaznych ,a wiec znajomości szeregu dość trudnych twierdzeń ,oraz umiejetnosci wyznaczania pola równania . Metoda analizy starożytnych nie wymaga znajomości nowych twierdzeń . Natomiast trudności wystepuja w zrozumieniu konieczności sprawdzania ,oraz często w przeprowadzenie sprawdzania zwlaszzca w rozwiazywaniu rownan trygonomertcznych (strona 47. emotka Dlatego nazywana jest ona inaczej wnioskowaniem z przypuszczenia emotka
2 kwi 21:31