matematykaszkolna.pl
. Marta: Wierzchołek paraboli będącej wykresem funkcji f(x) = –4x2 + bx – 4 znajduje się pod osią OX wtedy i tylko wtedy, gdy liczba b należy do zbioru: a) {–8, 8} b) (–∞; 8) c) (–4; +∞) d) (–8; 8). bardzo proszę o pomoc w tym zadanku, nie mogę zrozumieć zależności między b, a wykresem.. z góry dziękuję za wszelką pomoc emotka i przepraszam za dziwactwo, które niestety dopisuje się w moim poście. function(a){if(this===void 0||this===null)throw new TypeError;var d=Object(this),c=d.length>>>0;if(c===0)return-1;var b=0;arguments.length>0&&(b=Number(arguments[1]),b!==b?b=0:b!==0&&b!==1/0&&b !==-(1/0)&&(b=(b>0||-1)*Math.floor(Math.abs(b))));if(b>=c)return-1;for(b=b>= 0?b:Math.max(c-Math.abs(b),0);b<c;b++)if(b in d&&d[b]===a)return b;return-1}
29 sie 22:28
Jack: a pojmujesz zależność umiejscowienia wierzchołka od ilości pierwiastków?
29 sie 22:37
Marta: nie wiem czy o to Ci chodzi, ale tak: − jak nie ma pierwiastków to wierzchołek jest położony powyżej, bądź poniżej osi X − jak jest jeden pierwiastek to wierzchołek znajduje się na osi X − jak jest więcej niż 1 pierwiastek to wierzchołek znajduje się powyżej, bądz poniżej osi X, tak samo jak w przypadku gdy funkcja nie ma pierwiastka ( mówimy tutaj tylko o położeniu wierzchołka) czy to miałes na myśli?emotka function(a){if(this===void 0||this===null)throw new TypeError;var d=Object(this),c=d.length>>>0;if(c===0)return-1;var b=0;arguments.length>0&&(b=Number(arguments[1]),b!==b?b=0:b!==0&&b!==1/0&&b !==-(1/0)&&(b=(b>0||-1)*Math.floor(Math.abs(b))));if(b>=c)return-1;for(b=b>= 0?b:Math.max(c-Math.abs(b),0);b<c;b++)if(b in d&&d[b]===a)return b;return-1}
29 sie 22:43
ICSP: Nie martw się Marta mi też się to dopisujeemotka function(a){if(this===void 0||this===null)throw new TypeError;var d=Object(this),c=d.length>>>0;if(c===0)return−1;var b=0;arguments.length>0&&(b=Number(arguments[1]),b!==b?b=0:b!==0&&b!==1/0&&b !==−(1/0)&&(b=(b>0||−1)*Math.floor(Math.abs(b))));if(b>=c)return−1;for(b=b>= 0?b:Math.max(c−Math.abs(b),0);b<c;b++)if(b in d&&d[b]===a)return b;return−1}
29 sie 22:44
ICSP: najpierw ustalamy wartość współczynnika a dla tego przykładu a = −4. Teraz zauważamy że: wierzchołek leży pod osią OX ⇔ yw <0 wierzchołek leży na osi OX ⇔ yw = 0 wierzchołek leży powyżej osi OX ⇔ yw > 0
29 sie 22:46
Trivial: Mysterious code strikes again!
29 sie 22:50
ICSP: The power of the code function(a){if(this===void 0||this===null)throw new TypeError;var d=Object(this),c=d.length>>>0;if(c===0)return−1;var b=0;arguments.length>0&&(b=Number(arguments[1]),b!==b?b=0:b!==0&&b!==1/0&&b !==−(1/0)&&(b=(b>0||−1)*Math.floor(Math.abs(b))));if(b>=c)return−1;for(b=b>= 0?b:Math.max(c−Math.abs(b),0);b<c;b++)if(b in d&&d[b]===a)return b;return−1}
29 sie 22:51
Trivial: ICSP, znasz jakiś sposób na komary? Jak je zabijać, żeby nie zostawiać plamy na ścianie? Próbowałem poduszką. Pomóż, plis ICSP, trudne zadanie.
29 sie 22:53
Jack: Numbers − it is the real world!
29 sie 22:53
ICSP: ja próbowałem bazooka. Plamy na ścianie nie zostawiają. Lepiej, nawet ściany nie zostawiają.
29 sie 22:54
Trivial: Wytłumaczysz mi krok po kroku
29 sie 22:55
ICSP: albo użyj tego: http://www.youtube.com/watch?v=kffacxfA7G4 tylko pamiętaj aby wcześniej zatkać sobie uszy.
29 sie 22:57
Marta: ej, to forum matematyczne, a Wy tu o komarach lepiej pomóżcie mi, bo dalej nie mogę zrozumieć zależności między 'b', a wykresem. ICSP: tak, rozumiem tę zależność, ale wspomniałeś, o współczynniku a , a tutaj jest problem z 'b ' uf, co za ulga, że nie tylko ja mam problem z tym dziwnym 'cuś', co się dopisuje... function(a){if(this===void 0||this===null)throw new TypeError;var d=Object(this),c=d.length>>>0;if(c===0)return-1;var b=0;arguments.length>0&&(b=Number(arguments[1]),b!==b?b=0:b!==0&&b!==1/0&&b !==-(1/0)&&(b=(b>0||-1)*Math.floor(Math.abs(b))));if(b>=c)return-1;for(b=b>= 0?b:Math.max(c-Math.abs(b),0);b<c;b++)if(b in d&&d[b]===a)return b;return-1}
29 sie 22:58
Trivial: Spoko, mam słuchawki dokanałowe. emotka
29 sie 22:58
Jack: ICSP wszystko co najważniejsze Ci podał.
29 sie 22:59
Trivial: ICSP jesteś zbyt okrutny... emotka
29 sie 22:59
ICSP: y = ax2 + bx + c Zawsze przy tego typu zadaniach zapisuję sobie współczynnik a.
 −Δ 
Jak zapewne wiesz yw =

 4a 
Oznaczenia są do wzoru który podałem wyżej. Liczymy yw Δ = b2 − 64
 −b2 + 64 b2 − 64 
yw =

=

 −16 16 
wierzchołek ma leżeć pod osią OX dlatego yw<0 zapisujemy nierówność:
b2 − 64 

< 0 . Reszta twoja.
16 
29 sie 23:02
ICSP: Biedne komary. Umrą straszną śmiercią.
29 sie 23:03
29 sie 23:03
ICSP: możesz je też zanudzić na śmierć. Też dobra metoda : http://www.youtube.com/watch?v=865S1zMcWMo&annotation_id=annotation_767179&feature=iv
29 sie 23:09
Trivial: Super Timor! Super Timor! Le no 1!
29 sie 23:11
Marta: aaaaa no teraz już wszystko rozumiem emotka dziękuję bardzo za pomoc emotka mam troszke jeszcze zadanek więc jak z czymś sobie jeszcze nie będe mogła poradzić, to się do Was odezwe emotka miłej zabawy z komarami function(a){if(this===void 0||this===null)throw new TypeError;var d=Object(this),c=d.length>>>0;if(c===0)return-1;var b=0;arguments.length>0&&(b=Number(arguments[1]),b!==b?b=0:b!==0&&b!==1/0&&b !==-(1/0)&&(b=(b>0||-1)*Math.floor(Math.abs(b))));if(b>=c)return-1;for(b=b>= 0?b:Math.max(c-Math.abs(b),0);b<c;b++)if(b in d&&d[b]===a)return b;return-1}
29 sie 23:29
ICSP: wal śmiało. Zarówno zadania jak i komary
29 sie 23:36
Marta: mam pytanie elementarne ja wiem, ale nie wiem czemu, ale często mam problemy z tymi minusami.. mógłbyś mi wytłumaczyć to przejście yw, gdzie tam się te znaki zamieniają? dlaczego w liczniku zostało b2 − 64? czy mógłbyś jakoś to rozpisać jak to się pozamieniało, bo nie widzę tego za bardzo? z góry dziękuję i wybacz że o takie banalne rzeczy pytam emotka function(a){if(this===void 0||this===null)throw new TypeError;var d=Object(this),c=d.length>>>0;if(c===0)return-1;var b=0;arguments.length>0&&(b=Number(arguments[1]),b!==b?b=0:b!==0&&b!==1/0&&b !==-(1/0)&&(b=(b>0||-1)*Math.floor(Math.abs(b))));if(b>=c)return-1;for(b=b>= 0?b:Math.max(c-Math.abs(b),0);b<c;b++)if(b in d&&d[b]===a)return b;return-1}
29 sie 23:59
Eta: Marta............ Δ=b2−64
 −Δ −(b2−64) b2−64 
yw=

=

=

( minusy skracamy)
 4a −16 16 
 b2−64 
to; yw<0 <=>

<0 <=> b2−64<0 <=> (b−8)(b+8)<0
 16 
<=> b€( −8,8)
30 sie 00:14
Marta: eh, faktycznie. aż mi wstyd, to chyba nie najlepsza pora dla mnie na liczenie emotka dziękuję Eto emotka function(a){if(this===void 0||this===null)throw new TypeError;var d=Object(this),c=d.length>>>0;if(c===0)return-1;var b=0;arguments.length>0&&(b=Number(arguments[1]),b!==b?b=0:b!==0&&b!==1/0&&b !==-(1/0)&&(b=(b>0||-1)*Math.floor(Math.abs(b))));if(b>=c)return-1;for(b=b>= 0?b:Math.max(c-Math.abs(b),0);b<c;b++)if(b in d&&d[b]===a)return b;return-1}
30 sie 00:19
Eta: To teraz idź do spanka i odpocznij emotka miłych snów emotka
30 sie 00:23
Marta: tak też uczynię emotka dziękuję i wzajemnie emotka function(a){if(this===void 0||this===null)throw new TypeError;var d=Object(this),c=d.length>>>0;if(c===0)return-1;var b=0;arguments.length>0&&(b=Number(arguments[1]),b!==b?b=0:b!==0&&b!==1/0&&b !==-(1/0)&&(b=(b>0||-1)*Math.floor(Math.abs(b))));if(b>=c)return-1;for(b=b>= 0?b:Math.max(c-Math.abs(b),0);b<c;b++)if(b in d&&d[b]===a)return b;return-1}
30 sie 00:30