Trivial:
To chyba zależy od szkoły.

Ja np. o funkcji kwadratowej dowiedziałem się dopiero w drugiej
klasie (inny rozkład materiału).
Gustlik: Bezwarunkowo zapoznaj się z "moim" programem nauczania i ucz się wg niego. Ten "mój" program
jest zamieszczony na forum do każdego działu, tam jest napisane, co wg mnie powinno być na
podstawach, co na rozszerzeniu, a co na studiach. Ja po prostu wniosłem swoje "poprawki" do
oficjalnego programu i wg tego programu uczę. Przykładowy program do działu "Liczby i
wyrażenia algebraiczne" jest tutaj:
https://matematykaszkolna.pl/forum/forum.py?komentarzdo=i1 . Klikasz w tytuł każdego działu, wyświetli Ci sie
program napisany przez Jakuba, oparty na oficjalnej podstawie programowej z MEN, kliknij w
"komentarze" w lewym dolnym rogu, wśród postów w każdym z działów znajdziesz "mój" program −
jest to zmodyfikowana kopia programu Jakuba, tylko tymi samymi kolorami, co Jakub,
zaznaczyłem, co wg mnie powinno być na podstawach, co na rozszerzeniu, a co na studiach.
Przyznam się szczerze, że w tym programie wiele zagadnień "przywróciłem" z rozszerzeń na
podstawy, a część zagadnien ze studiów na rozszerzenia. Mój program przypomina ten oficjalny
mniej więcej sprzed 15 lat. Jest nieco trudniejszy, ale spójny, daje uczniowi szersze spektrum
metod do wyboru i daje bliskie 100 % prawdopodobieństwo zdania matury na wszystkich poziomach.
Po prostu stara, dobra, sprawdzona szkoła, a nie to, co teraz, na podstawie metody "dookoła
świata", bo proste przeniesiono na rozszerzenia albo w ogóle wycofano.
Proponuję, żebyś się uczyła wszystkiego, co zaznaczyłem na zielono i brązowo w "moim"
programie.
Zachęcam też do korzystania z alternatywnych, prostszych metod, które opisuję tu na forum. Są
to metody, o których w szkole możesz zapomnieć,a znacznie ułatwiaja i skracają rozwiązywanie
zadań.
Pamiętaj − na maturze, sprawdzianie czy innym teście czas jest cenniejszy od pieniądza

!
Dlatego trzebna znać krótkie i szybkie metody, bo więcej zrobisz.