matematykaszkolna.pl
:( Julia: Pliis, pomóżcie. 3x3 − 2x2 = 6x − 4 nie mam pojęcia co mam z tym zrobić, a w tresci zadania napisane mam tylko "Oblicz", pomóżcie mi, zróbcie mi ten przykład zebym załapała, proszeemotka
24 sie 19:08
def: 3x3−2x2−6x+4=0 x2(3x−2)−2(3x−2)=0 (3x−2)(x2−2)=0 (3x−2)(x−2)(x+2)=0 3x−2=0 lub x=2 lub x=−2
 2 
x=

lub x=2 lub x=−2
 3 
24 sie 19:21
Julia: dziekuje bardzo
24 sie 19:22
req: 3x3 − 2x2 − 6x + 4 = 0 (wszystko przenosimy na jedną strone) x2(3x−2) −2(3x−2)=0 (wyciągamy wspólny czynnik czyli metoda grupowania wyrazów) (3x−2)(x2−2)=0 przyrównujemy do zera każdy czynnik 3x−2=0 ; 3x=2 ; x=2/3 x2−2=0 ; x2=2 ; x=2 lub x=−2
24 sie 19:22
o nie: po pierwsze przerzuć wszystko na jedną stronę 3x3−2x2−6x+4=0 nie będe ci robił wykładów o rozwiązywaniu takich równań masz wszystko w dziale wielomiany tutaj natomiast sprawa jest prosta zamiast zgadywać rozwiązania można to wszystko ładnie pogrupować 3x(x2−2)−(−2)(x2−2)=0 wyciagasz przed nawias (x2−2) (x2−2)(3x+2)=0 całość = 0 jeżeli jeden lub drugi nawias =0 czyli masz 2 równania x2−2=0 x=2 v x=−2 3x+2=0
 2 
x=−

 3 
24 sie 19:23
o nie: def jak burza
24 sie 19:23
o nie: i u mnie 2 a nie 2 w rozwiązaniach
24 sie 19:24
Julia: dziekuje wam wszystkim postaram sie rozwiazac , mam cala kartke zadan, pomozecie mi jesli nie bede mogla sobie poradzic?emotka
24 sie 19:29
def: Przede wszystkim musisz zrozumieć co tak naprawdę robisz, czyli dlaczego tak a nie inaczej, skąd to, a skąd tamto. Jak to zrobisz będziesz wymiatać emotka Jak tego nie zrobisz to się nie nauczysz. "o nie" − ja nie burza, tylko Ty się tak opieprzasz
24 sie 19:37